Netværksgruppe for Kommunikation og Bæredygtighed

Som professionelle kommunikationfolk har vi en vigtig rolle at spille for at drive bæredygtighedsdagsordenen.
Kombination af kommunikation med viden og forståelse af bæredygtighed og social forretning, kræver evner inden for flere discipliner. Og når det gøres godt, kan det påvirke positive adfærdsændringer, formål, motivation og engagement fra vores forskellige målgrupper (forbrugere, B2B-klienter), samarbejdspartnere, supply chain partnere, investeringssamfund og interne interessenter.

I Sustainable Communication Network, bliver der arbejdet med ny viden, perspektiver, kommunikation og forretningssager, metoder og værktøjer til at øge vores kreative, innovative og adfærdsændringsledende kommunikationsevner, for at skabe brandindflydelse, konkurrencefordel og økonomisk profit.

Bæredygtighed er en rejse fra konventionel virksomhed mod fuldt bæredygtig og regenererende forretningspraksis, der kræver en 360-graders fuldt integreret øvelse, hvis en virksomhed skal flytte den tilsigtede strategiske indsats mod mere bæredygtige. Deltagere i dette netværk har en klar hensigt om at bruge kommunikation som en kraft til positiv forandring som forretningsdrivere.

Læs her en artikel om hvordan man leder den bæredygtige agenda som kommunikatør:
kommunikationsfolk skal lede den bæredygtige agenda

Vi vil udforske områder som:

  • Udarbejdelse af markedsføring, reklame og kommunikationskampagner, der driver nøglestrategisk bæredygtighed for at opfylde forretningsstrategiske mål.
  • Bæredygtig kommunikation som facilitering af positiv adfærdsændring; omfavne mulighed, udfordre og ændre.
  • Formålsdrevet historiefortælling: en tværfaglig indsats af interne og eksterne værktøjer og metoder.
    Systemisk forståelse af at arbejde med og kommunikere FN’s 17 bæredygtige udviklingsmål – intern og ekstern kommunikationseffektivitet.
  • Arbejde på tværs af funktioner i din organisation for at sikre integreret indsats og drive bæredygtighed til det næste niveau.
  • Optimer din organisations bæredygtigheds- og formålsbestræbelser gennem internt medarbejderengagement, motivation, velvære, innovation og præstation.
  • Fremadrettede fremtidige behov og tendenser for talent-attraktion / fastholdelse, markedsskift og store bevidsthedsbevægelser, der påvirker din branche og markeder, når det drejer sig om at drive dit brand og salg gennem markedsføring og kommunikation.
  • Forståelse af verdensanskuelse og psykologiske udviklingsniveauer, for at målrette kommunikation for at møde og skabe indflydelse med målgrupperne.
  • Skift Mindset: Bryd ud af silo verdensanskuelser. Nye tankesæt om fremtidens arbejde og forretning, rydder de gamle begrænsende overbevisninger af bordet
  • Høj ydeevne og lidenskabeligt engagement: Udnyt bæredygtighed som driver til medarbejder- og organisatoriske formål.
  • Mulighed for medlemmer af netværket til at bringe deres ideer videre, så vi kan samarbejde om at skabe en rig lærings- og relateret oplevelse.

Hvem deltager?

Kommunikationsfolk på alle niveauer. Netværket er til for virksomheder og iværksætterledere, der ønsker at engagere sig aktivt med de andre medlemmer i netværket og co-skabe en læringsrig og udvidende oplevelse for alle.
Medlemmerne er fra alle brancher og har typisk en af følgende funktioner: Virksomhedskommunikation, PR, bæredygtighed, CSR, Public Affairs, Journalistik, HR, People & Culture, branding, reklame, professor og marketingfolk.

Alle forretningsfunktioner er velkomne, da bæredygtigt lederskab skal være et systemisk integreret aspekt i alle facetter af ledelse og forretning – kommunikation er en nøglemetode til at sikre adfærdsændring.

Du kan også læse mere om, hvordan du vælger det rigtige netværk, her

 

Lyder det spændende og vil du gerne vide lidt mere om netværket?